Hjälpas åt?

Annie - Live it, Love it
28 Feb 2012 kl 10:23

Hej biceps, skall vi hjälpas åt att växa lite? Jag ger dig mat och träning, du växer fortare?

Har kört ett bra pass för ben, biceps och mage nu på morgonen. Lediga dagar är som upplagda för grymma pass! Med pwo för extra energi och kreatin för musklerna var de upplagt för ett grymt pass – och de blev ett perfekt pass!

Ben – vadpress, benböj, sumosquats, utfall med ben på bänk och bakåtspark i c.c. Biceps – Hammercurls, scottcurls, liggande i c.c, omvända i c.c och hantelcurls. Mage – russian twist, magdödaren, vanliga crunches, i c.c. och cykling.

image

Nu blir det veckohandling, kanske datorköp och ikväll middag med familjen såhär innan flytten. Dessutom jobbar mannen hemma idag så jag kan krama på honom precis när jag vill!

10 kommentarer Kommentera

  • StepUp 2 Fitness 2012-02-28

    Hoppas bicepsen lyssnar ;) Jag är kompis med mina biceps nu. Det är mina ben som får lyssna nu :) Ha en trevlig dag!! Kramar!

    • Annie - Live it, Love it 2012-02-29

      Alla har vi olika saker vi får prata lite extra med ;-)

  • Trillingnöten 2012-02-28

    Jag känner att jag måste skaffa mer kontakt med mina egna biceps :)

    • Annie - Live it, Love it 2012-02-29

      Då jobbar vi mot det tillsammans :-) först är jag så nyfiken på din ff!

  • superSHEro 2012-02-28

    Bicepsstorlek beror nog mycket på generna tror jag. Tycker ändå de ser ganska maffiga ut, dina guns! :)

    • Annie - Live it, Love it 2012-02-29

      Då har jag bra tricepgener och dåliga bicepgener ;-) armarna är bra, men de ser lite tokigt ut när triceps är dubbla storleken mot biceps haha

  • klara 2012-02-28

    Dator skulle jag också behöva köpa :) saknar dock en pojkvän som kan hjälpa mig instalera allt så jag drar mig för att köpa en ny fastän jag verkligen behöver. Är det vanligt kreatin du tar eller sånt buffrat? Har hört nått om att man drar på sig mycket vätska med kreatin, stämmer det?

    • Annie - Live it, Love it 2012-02-29

      Fast de var himla enkelt ut, alltlåg i datorn för installation när du startar den, superlätt! Jag tar ett pulver med flera olika typer av kreatin där man inte ska samla lika mycket vätska, men visst lägger man på sig en del. Försvinner dock när man slutar :-)

  • nicole 2012-02-28

    Ahh galet snygg! :D

    • Annie - Live it, Love it 2012-02-29

      Tack söt!

Senaste inlägg

Månadens mysbox

Annie - Live it, Love it
4 dagar sen
Som vanligt levererar Naturalboxen fantastiska produkter. Denna är absolut inget undantag utan varenda en av sakerna i boxen är ljuvliga. Lite extra kär är jag allt i de färdiga mixarna från MyMuesli. Förutom de två boxarna fick en med ett gåvokort där en får en massa små boxar med vid en beställning hos dem. Cafe Latte med kokosvatten (smarrigt smarrig iskall med några isbitar i), deo från Urtekram som redan finns i mitt skåp konstant, shampoo från densamma som mannen min faktiskt gillar (han som annars vägra mina ekoprylar i badrummet), en chiabowl från Renee Volatire perfekt att ha med i väskan) och dessutom fin raw choklad och två goda bars. Slutet av September är räddad! En egen box beställer ni enkelt hos Naturalbox. Inlägget är ett samarbete med Naturalbox men alla åsikter och ord är (såklart!) mina egna.

Trädgårdsträning med medicinboll

Annie - Live it, Love it
5 dagar sen
Det här med att träna tillsammans är verkligen kul – roligare än jag kunnat ana. Jag ser fram emot att mini blir lite äldre så han kan hänga med på riktigt i backarna, göra rörelserna tillsammans med mig i trädgården eller källargymmet. Men just nu njuter jag av att vi är tillsammans med busar. Att han gärna är min vikt i squatsen eller skall försöka spela fotboll med min nya medicinboll. Att han helst vill hoppa in mitt i allt och bara mysa och kramas för att i nästa stund springa rundor och skratta. Träningen blir verkligen roligare tillsammans. Häromdagen körde vi en liten uppvärmningsrunda med löpning på en kvart och sedan tio backintervaller tillsammans (det är ungefär vad hans uttråkningsnivå klarar just nu), joggade hem och körde ett enkelt pass i trädgården med styrkeövningar tillsammans med medicinbollen som lägligt nog går att förvara därute just nu, (Även om en inte tränar med barn är en medicinboll att ypperligt redskap att träna med. Framförallt utomhus. För mig extra bra då den inte kan välta över minis fingrar eller fötter som vikterna gör nä han drar i dem). Körde en enkel favoritrunda a la 30 –>30 sumosquats – 30 vadhävningar – 30 raka marklyft – 30 utfall  – 30 sekunder planka på boll gånger 5. En alldeles perfekt runda. Snabbt, effektivt och enkelt att göra även om en behöver avbryta mellan varven. Bollen är perfekt för att göra många rörelser med och det går utmärkt att gör riktigt effektiva pass med den! (testa att ta med den ut på ett intervallpass btw – kör intervaller fram och tillbaka mellan lyktstolpar tex, kör squats/axelpress etc!) Inlägget är ett samarbete med 24.se och deras kategori av träningsprodukter. Självklart är alla ord och åsikter mina egna.

Krispig Smulpaj (glutenfri & sockerfri)

Annie - Live it, Love it
6 dagar sen
Under gårdagen som gick hade vi ett litet kalas för att fira min födelsedag. Eller ja – jag ser det mest som en ursäkt att samla de nära på samma gång. Jag gjorde det enkelt och hade eftermiddagsfika istället för mat. Smulpaj stod på menyn och jag gjorde två vanilga för de sockerstinna (jag önskar att alla ville prova mina men men…) och två socker och glutenfria. Jag blev MER än nöjd med slutresultatet. Mycket smak av frukten och bären i pajen där det sockriga inte tar över (som det gör i vanlig paj) ett krispigt gott skal och en smarrig vaniljgrädde till. Ljuvligt, ljuvligt gott! Ingredienser (2 pajer): 220 gram färska dadlar (cirka 20 stycken), 2 dl mandelmjöl, 2 dl havregryn *, 50 gram kokosolja (alt smör), 1 krm vaniljpulver + frukt och bär (runt 500-700 gram) tills det täcker botten på formen (jag gjorde en med bara hallon/potatismjöl och en med hallon/rabarber/äpple/potatismjöl & lite agave). * använd glutenfria havregryn för att den skall vara fullkomligt glutenfri. Om dadlarna är lite torra så blötlägg dem i lite vatten först så de blir riktigt mjuka och saftiga. Mixa sedan till en grov röra tillsammans med vaniljpulver (kletig men inte slät) och tillsätt sedan mandelmjöl och kör tills det blir lagom i konsistensen. Mixa med kokosolja/smör och till sist havregrynen. Tillsätt eventuellt mer/mindre gryn (beror lite på dadlarnas konsistens). Jag gör det gärna till en tjock deg istället för att det blir smulor direkt och ”skapar”sedan smulorna själv när jg läger ut det på pajen.Då blir det saftigare smulskal. Smula skalet över pajerna och sätt in i ugnen på 200 grader. Cirka 20 minuter, kan behövas lite längre om en har tex äpple som inte lir riktigt mjukt.  Ha koll så den inte blir bränd på toppen (jag lyckades tyvärr med konsten)t I den ena pajen hade jag frusna upptinade hallon (cirka 400 gram) tillsammans med 1 msk potatismjöl och i den andra en mix av lika delar hallon, rabarber och äpple tillsammans med lite agavesirap (för att neutralisera lite av surheten i rabarbern) och 1/2 msk potatismjöl. Serverade med vispad kokosgrädde och lite vaniljpulver. Passar lika bra till vuxna som till barn.